Welkom

In onze praktijk staat aandacht voor uw gebit voorop. Daarom besteden we veel aandacht aan de kwaliteit van onze praktijk en ons team. Hierbij kunt u rekenen op onze deskundigheid en ervaring. Een prettige en ontspannen sfeer vinden we minstens zo belangrijk.

Huisregels

Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze willen wij u verzoeken onderstaande punten goed door te lezen:

Uw persoonlijke gegevens – Bij het eerste bezoek als patiënt aan onze praktijk dient u een geldige verzekeringspas van uw zorgverzekering en een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

Afspraken – Wij werken in onze praktijk uitsluitend met behandelingen volgens afspraak en zonder inloopspreekuur. Het is niet mogelijk om zonder afspraak langs te komen met de bedoeling direct behandeld te worden. Afspraken dienen telefonisch of aan de balie gemaakt te worden of geannuleerd te worden.

Te laat verschijnen op een afspraak – Hierdoor loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs zal moeten worden geannuleerd. Dit als gevolg van het hierdoor ontstane tijdgebrek.

Niet nakomen van een afspraak – Wanneer u een afspraak niet na kunt komen dient u dit uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch – eventueel via de voicemail – of via de e-mail te melden. Zegt u een afspraak niet of niet tijdig af dan zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht. Afspraken op maandag dienen uiterlijk op vrijdag telefonisch, via e-mail of aan de balie geannuleerd te worden. Wij stellen het op prijs als lange behandelingen eerder geannuleerd worden indien u niet kunt komen.

Pijnklachten / spoedgevallen – Wanneer u ’s ochtends voor 10.00 uur belt met een pijnklacht / spoedgeval proberen wij u zoveel mogelijk dezelfde dag te helpen. Belt u later op de dag dan kunnen wij dit niet garanderen. Tevens kunnen wij bij spoedgevallen GEEN rekening houden met uw voorkeur van tijdstip van de afspraak.

Voicemail – Indien u ons belt en u krijgt ons voicemailbericht te horen, luistert u dan altijd in uw eigen belang deze geheel en zorgvuldig af. Wij vermelden het nummer van de spoedgevallendienst voor pijnklachten in de avond of in het weekend.

Afspraakherinnering – U krijgt bij het maken van een afspraak aan de balie een afspraken kaart met met de dag, tijd en locatie van de afspraak. Wij sturen u een dag van tevoren nog een afspraakherinnering via de sms. Dit is een extra service, die wij verlenen aan onze patiënten waar GEEN rechten aan kunnen worden ontleend. Mocht het dus een keer voorkomen dat u geen herinnering van ons ontvangt, betekent dit niet dat uw afspraak niet doorgaat. U blijft zelf verantwoordelijk voor het noteren en nakomen van de gemaakte afspraken.

Uw gegevens up-to-date – U bent ALTIJD zelf verantwoordelijk dat uw gegevens bij eventuele wijzigingen aan ons worden doorgegeven. Dit geldt bijvoorbeeld voor uw medicatie / gezondheid en uw zorgverzekering, maar ook voor uw e-mailadres en telefoonnummer.

Betalingen – De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende prestaties die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code. Aan elke code is een tarief gekoppeld. Na elke afspraak betaalt u bij ons direct de factuur. Deze kunt u op de volgende wijzen betalen: contant, per pin of u kunt een machtiging geven. De factuur krijgt u gelijk mee naar huis en moet u zelf declareren bij uw zorgverzekeraar. Voor vragen over uw rekening kunt u contact opnemen met onze praktijk.

Betaling / behandelingsvoorwaarden – Indien patiënten nog een openstaande nota hebben, zal er pas weer een afspraak ingepland worden op het moment dat het openstaande bedrag is voldaan.

Meningsverschil – Wij proberen alle patiënten naar tevredenheid te behandelen, maar mocht u desondanks toch een klacht hebben dan kunt u dit bij de balie aangeven. Wij nodigen u uit om uw klacht te bespreken om toch gezamenlijk tot een oplossing te komen. Bent u ontevreden over de manier waarop wij uw klacht hebben geprobeerd op te lossen dan kunt u schriftelijk een klacht indienen bij de KNMT klachtenregeling.

Klanttevredenheid – Wij meten met regelmaat de klanttevredenheid om op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. Vanzelfsprekend kunt u deze ook melden bij de baliemedewerker en/of de tandarts.

Privacyreglement – Informatie van onze patiënten wordt niet aan derden doorgestuurd of openbaar gemaakt zonder uw schriftelijke toestemming en na overleg met uw behandelend tandarts. Alle informatie is strikt vertrouwelijk en blijft binnen het praktijkpand. Een uitzondering betreft informatieverstrekking, noodzakelijk voor medische doeleinden zoals voor een huisarts of specialist.

Begrotingen – Bij behandelingen boven de € 250 bieden wij u aan om van vooraf een begroting te ontvangen. Alleen indien een patiënt akkoord is gegaan met de verstrekte begroting, wordt een patiënt in onze praktijk behandeld.

Uw eigendommen – Waak zelf over uw eigendommen. Tandheelkunde Praktijk Oosteinde is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.

Roken – Roken in de praktijk of bij de ingang van de praktijk niet niet toegestaan. Uitgetrapte sigaretten bij onze ingang stellen wij niet op prijs.

 

Wij verzoeken u namens het mondzorgteam de bovenstaande regels in acht te nemen.